Bazele Perspectivei la 2 Puncte de Fuga | Tutorial

Până la sfârşitul acestui tutorial vei avea o înţelegere bună a principiilor de bază ale perspectivei la 2 puncte de fugă.

Bazele Perspectivei la 2 Puncte de Fuga

Ca o generalizare imensă, tot ce vedem în jurul nostru poate fi incadrat în cutii. Deci monitorul din faţa ta este o cutie, tastatura pe care apeşi este o cutie, mouse-ul (cu toate că are multe linii curbe) este tot o cutie.

Acum rămâne să explic cum ne raportăm noi faţă de aceste cutii.

Ca un caz general, imaginează-ţi că toţi oamenii au 1.80 m şi că stau cu privirea pe aceeaşi linie imaginară.
Această linie imaginară se numeşte linia orizontului şi este cheia înţelegerii perspectivei – oamenii ce par ‘mai mari’ sunt mai aproape de privitor şi au ochii pe linia orizontului, oamenii ‘mai mici’ sunt mai departe de privitor şi stau cu privirea tot pe linia orizontului.Dar hai să ne uităm la cazul mai puţin general în care eşti tu stând aşezat(ă) pe scaun chiar acum la calculator. Automat, nu mai priveşti de la 1.80 m şi te raportezi altfel la spaţiul din jurul tău.Pe scurt, există 3 posibilităţi.01. Priveşti o cutie de sus
02. Priveşti o cutie de jos
03. Priveşti o cutie la mijloc
Perspectiva la 2 Puncte de Fuga
01. Cutiile privite de sus sunt cele cărora le vezi capacul de sus – mouse, tastatura, masă, hard disk extern etc.
cum se construieste Perspectiva la 2 Puncte de Fuga
02. Cutiile privite de jos sunt cele cărora le vezi faţa de jos – lustră, tavan (tavanul este o placă de grosime aprox de 15 cm, deci tot o cutie foarte plata), picturi, etc
03. Cutiile privite la mijloc sunt cele carora le vezi doar doua fete (volumetric sunt mult mai mari decat privitor) – dulap, geamuri, etcAcum să începem construcţia unei cutii privite de sus.Ce trebuie să ştii e că o să ai nevoie de un pic de exerciţiu până perspectiva o să-iţi iasă în mod constant corectă.Zic asta fiindcă a înţelege o perspectivaă schiţată la două puncte de fugă este fundamentul viitoarelor perspective construite şi compoziţii, deci extrem de importantă!
cum se deseneaza Perspectiva la 2 Puncte de Fuga01. Trasăm linia orizontului, care este o dreaptă orizontală si notăm pe aceasta 2 puncte de fugă P1 şi P2. Acestea vor fi cât mai depărtate unul de celălalt pentru a permite construirea unei perspective mari.
02. Alegem punctul de unde vrem să pornim şi tragem drepte ce trec prin punctele de fugă. De notat că trebuie să ne începem perspectiva asimetric, dacă observi una din drepte este mai lunga decât cealaltă.
03. Trasăm celelalte două drepte (cele din spate) care realizează perimetrul din spaţiu al capacului de sus al cutiei noastre

 .

.

.

 

cum sa desenezi Perspectiva la 2 Puncte de Fuga04. Acum că avem capacul, putem să trasăm alte linii de construcţie ce vor reprezenta înălţimi. Înălţimile cutiei tale sunt drepte perpedinculare pe linia orizontului, lungimea lor nu contează fiindcă va urma apoi să alegem cât de înaltă vrem să fie cutia noastră.05. Alegem înălţimea cutiei pe dreapta care este cel mai aproape de privitor . După ce alegem înălţimea tragem alte două drepte la pun

ctele de fugă care or să taie înălţimile ce pornesc din celelalte două colţuri.
Ultimul pas ar fi să închidem cutia desenându-i şi ultimul colţ (cel din spate). Asta se realizează ducând din punctele din spate, câte o dreaptă la punctele de fugă.Ce ar trebui să-ţi iasă ar arata ca în figura 05.06. Pentru a da desenului claritate trebuie să întărim cu linie de contur ce se vede, deci urmează să întărim capacul de sus, şi feţele din stânga şi din dreapta.
Ce nu se vede sunt capacul de jos şi feţele din spate, din stânga şi din dreapta.Cam atât pentru acest scurt tutorial, îţi mulţumesc pentru că ai avut răbdare să stai pana la capăt.Perspectiva este unul din elementele esenţiale ale desenului de arhitectură şi trebuie să fiu sincer cu tine, noi aici de abia am descoperit vârful icebergului – sunt o groază de trucuri şi tehnici pentru a desena o perspectivă corectă şi expresivă, însă toate încep cu a înţelege aceste cutii desenate în perspectivă.