Sika România: Un adeziv de calitate inferioară creşte de 3 ori costurile lucrării

Sika România: Un adeziv de calitate inferioară creşte de 3 ori costurile lucrării

Petrisor Grindeanu, National Sales Manager Distribution Sika România

 

Cea mai mare parte a românilor ce îşi doresc renovarea locuinţei optează pentru înlocuirea sau montarea de plăci ceramice, însă doar jumătate aleg corect adezivul şi ştiu ce riscuri implică folosirea unui produs de calitate inferioară, potrivit unei analize Sika România. Astfel, în cazul montării incorecte cu un adeziv necorespunzător, costurile unei lucrări pot creşte chiar şi de trei ori.

 

„Pentru alegerea corectă a adezivului trebuie ţinut cont de o serie de lucruri foarte importante, precum locul unde se face placarea – interior/exterior, solicitările şi traficul la care sunt supuse plăcile şi tipul gresiei şi al faianţei. În cazul în care nu se ţine cont de aceste aspecte, sau se alege un adeziv de calitate inferioară, cheltuielile totale ale lucrării pot fi chiar de trei ori mai mari decât iniţial”, a declarat Petrişor Grindeanu, National Sales Manager Distribution Sika România.

 

 

 

Potrivit afirmaţiilor sale, în medie, pentru montarea de plăci ceramice în zonele cel mai des amenajate astfel (baie şi bucătărie) pe o suprafaţă medie de 40 mp, este nevoie de o cantitate de circa 200 kg de adeziv, în funcţie de planeitatea suprafeţei. Costul total pentru achiziţionarea acestuia este cuprins între 120 lei, în cazul alegerii unui adeziv de o calitate inferioară, şi 480 lei, în cazul alegerii unui produs cu calităţi superioare. Pe lângă adeziv, o astfel de lucrare, pentru a fi realizată corect, necesită şi achiziţia de şapă autonivelantă, mortar de reparaţie, mortar hidroizolant, chituri de rosturi, latex pentru chituri şi sigilant. Costul acestor produse poate ajunge, astfel, la 200 lei, dacă se aleg unele de o calitate scăzută, sau la 500 lei, dacă se aleg unele performante.

 

„Astfel, în cazul unei placări a băii şi bucătăriei dintr-un apartament, costurile materialelor necesare montajului şi finisării încep de la 320 lei şi pot ajunge la cca. 980 lei, în funcţie de calităţile şi performanţa produselor alese”, a subliniat Petrişor Grindeanu.

 

Acesta a mai adăugat că, deşi există o diferenţă de preţ între produsele de calitate ridicată şi cele de calitate inferioară, alegerea incorectă a adezivului şi a celorlalte materiale necesare montajului poate duce la probleme majore precum dezlipirea şi chiar crăparea plăcilor, sau infiltraţii de apă. În acest caz, este necesară demontarea întregii suprafeţe, refacerea planeităţii suprafeţei şi reluarea montajului într-un timp mult mai scurt decât în mod normal.

 

„O placare ceramică are o durată de viaţă chiar şi de 20 de ani, însă alegerea de produse de calitate inferioară o poate scurta chiar şi la câteva luni. În acest caz, costurile pentru a se ajunge la ambientul dorit se pot chiar tripla deoarece la suma iniţială se adaugă costul demontării, al noilor materiale şi al montajului, fără a mai pune la socotelă deranjul, mizeria şi timpul pierdut”, a mai afirmat reprezentantul companiei.

 

Cum aleg românii adezivul pentru placările ceramice

 

În ceea ce priveşte comportamentul de achiziţie al românilor, analiza Sika a arătat că numărul celor care se informează atent şi nu mai aleg doar în funcţie de preţ este în creştere. Astfel, jumătate dintre cumpărători ştiu ce tip de produse au nevoie.

 

„În cazul unei astfel de lucrări, de cel mai multe ori clientul ţine cont de recomandarea meşterului şi a consultantului de la raft. Desigur, un impact major în alegerea făcută îl au şi brandawarness-ul şi promovarea produsului”, a mai spus Petrişor Grindeanu.

 

Paşii corecţi pentru montajul plăcilor ceramice

 

Potrivit specialiştilor Sika, montarea corectă a plăcilor ceramice începe cu măsurarea corectă a spaţiului şi calcularea necesarului de plăci şi materiale necesare. După achiziţia produselor trebuie stabilit tipul de montaj – drept sau oblic – iar apoi pregătirea stratului suport pentru a fi perfect plană, compactă şi curată.

 

În zonele cu umiditate ridicată, sau cu risc de inundaţie, cum sunt băile, este indicată realizarea unei hidroizolaţii înaintea de montarea placajului ceramic. Aceasta poate fi făcută fie cu mortare cimentoase, fie prin alegerea unui adeziv de plăci ceramice de ultimă generaţie, poliuretanic, elastic, ce are şi proprietăţi hidroizonte.

 

După realizarea acestor paşi urmează prepararea adezivului şi montajul efectiv al placajului ceramic. La final se aplică chitul de rosturi, care poate fi amestecat cu un latex special ce îi creşte elasticitatea, impermeabilitatea cât şi rezistenţa. De asemenea, rosturile cu mişcare (cele din colţurile pereţilor sau cele de la îmbinarea cu obiectele sanitare) trebuiesc în mod special sigilate cu un produs elastic (poliuretan sau silicon) pentru a permite ansamblului să lucreze în mod natural, fără a apărea fisuri sau exfolieri.

 

„Este important ca o astfel de lucrare să se realizeze de către un meseriaş calificat care să ştie fiecare dintre paşi şi, astfel, să poată folosi produsele cele mai potrivite. De asemenea, toate materialele trebuie utilizate respectând indicaţiile din fişele tehnice ale produselor”, a încheiat Petrişor Grindeanu.

 

# # #

Despre Sika

 

Sika AG cu sediul în Baar, Elveţia, este o companie activă la nivel global în domeniul materialelor chimice speciale, deservind industria construcţiilor şi industriile producătoare de componente auto, autobuze, camioane, trenuri, faţade, parcuri solare şi eoliene. Compania elveţiană este lider în domeniul soluţiilor utilizate în procesele de sigilare, lipire, amortizare, consolidare şi protecţie a structurilor portante.

 

Gama de produse Sika include aditivi de înaltă calitate pentru betoane, mortare speciale, adezivi şi sigilanţi, materiale de amortizare, consolidări structurale, pardoseli industriale şi sisteme de acoperişuri şi impermeabilizări.

În prezent, Sika numără subsidiare în 91 de ţări şi mai mult de 17.000 de angajaţi la nivel global, care asigură o legătură stabilă între clienţi şi companie, garantând succesul tuturor partenerilor. În 2014 Sika a generat vânzări de 5,6 miliarde CHF.

Sika România, subsidiară a concernului elveţian, a fost înfiinţată în 2002, iar începând cu luna iunie 2008 a dat în folosinţă fabrica de aditivi de la Braşov – prima unitate de producţie Sika din România. În plus, Sika a inaugurat în 2014 şi cea de-a doua fabrică din România, la Căpuşu Mare, judeţul Cluj, unde va produce atât mortare speciale, cât şi mortare folosite ca adezivi.

Compania este lider de piaţă în domeniul aditivilor pentru betoane, a pardoselilor industriale, sistemelor de membrane pentru acoperişuri, a consolidărilor cu fibre de carbon, dar şi a mortarelor speciale.

Sika România a fost implicată în proiecte locale importante printre care se numără Floreasca City Center, Floreasca Business Park, extinderea reţelelor Dedeman şi Kaufland, consolidarea hotelului Domogled din Băile Herculane, turnul de răcire Paroşeni, loturile de autostradă de pe Coridorul IV Paneuropean, reabilitarea căii ferate Sighişoara – Atel şi multe altele.