Symmetrica mizează pe creşterea constantă a vânzărilor în magazinele de bricolaj

 

Symmetrica_1

  • Business-ul Symmetrica în acest an va depăşi 17,3 milioane de euro

 

În condițiile scăderii investițiilor publice din ultimii ani, Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton, vizează, pentru următorii 3 ani, o creștere a prezenţei în rețelele de magazine de tip Do-it-Yourself.

Sebastian Bobu, Director Executiv Symmetrica

Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica

„În acest moment, aproximativ o zecime din clienții noștri provin din magazine de tip DIY, acestea fiind locaţiile în care găsesc o gamă mai largă de produse pentru amenajarea curţii şi a casei, din care își pot alege elementele necesare completării unui proiect. Menţionez că, odată cu lansarea gamelor adresate proiectelor rezidențiale, ne așteptăm la o majorare a comenzilor din această zonă de cca. 3% anual, pentru următorii 3 ani”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Comparativ cu 2014, când vânzările companiei în reţelele DIY reprezentau cca. 7% din total, în acest an vor ajunge la 10%.

Conform afirmațiilor lui Sebastian Bobu, spre deosebire de showroom-urile producătorilor, magazinele DIY sunt mult mai atractive pentru clienți, atât datorită proximității, cât și a serviciilor oferite de către acestea. Astfel, chiar dacă, din considerente logistice, portofoliul de pavele este mai limitat într-un magazin de bricolaj, clientul are posibilitatea de a achiziționa pe loc cantități mici, beneficiind, în același timp, și de transport și descărcare.

„În astfel de magazine, cel mai important aspect este interesul și dedicarea consultanților. Chiar dacă un client este convins că va achiziționa un produs care i-a plăcut, specialiștii au rolul de a-l ghida și de a-i oferi soluții adecvate nevoilor sale”, a completat reprezentantul companiei.

Pe de altă parte, pentru cei care doresc un pachet complet de servicii, care să includă atât consultanță de specialitate, cât și o execuție ireproșabilă a proiectului, recomandarea specialiștilor de la Symmetrica este să apeleze la locațiile producătorului și la montatorii autorizați, prezenți în toată țara.

De asemenea, în acest caz, clienții au acces direct la întreaga gamă de produse, dar și la prețuri atractive, comparativ cu un magazin DIY, unde prețul mediu pentru pavele se situează între 40-100 Ron/mp, în funcție de gamă și caracteristici.

În ceea ce privește preferințele clienților magazinelor de bricolaj, Symmetrica remarcă faptul că modelele de pavaj clasic, atât din punct de vedere coloristic, cât și al formei, sunt în continuare pe placul românilor, în timp ce produsele de design generează, momentan, 10 procente din vânzări.

Referitor la business-ul Symmetrica, compania menține estimările și țintește o creștere a cifrei de afaceri anuale cu circa 5%, până la peste 77 de milioane de lei (peste 17,3 milioane de euro).

 

# # #

 

 

 

 

Despre Symmetrica

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.

###